Управление сайтом

Опция "управление сайтом" в разработке. Скоро будет доступна

Вхід

Для входу в особистий кабінет введіть email і пароль, який Ви використовували при реєстрації.

Забули пароль?
ЩЕ НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНІ?

Створіть особистий кабінет, робіть покупки і керуйте сайтом.

Реєстрація
РЕЄСТРАЦІЯ

Створіть особистий кабінет, робіть покупки і керуйте сайтом.

CAPTCHA
Напомнить пароль
Избранное

· Міжнародний день обізнаності передозування опіоїдами

Міжнародний день обізнаності передозування опіоїдами

31 Серпня 2021 13:48
1226
31 Серпня 2021 13:48

31 серпня проводиться Міжнародний день поінформованості про передозування. Щорічно в світі сотні тисяч людей помирають від передозування наркотиками, здебільшого опіоїдними.

Що таке опіоїди — це речовини рослинного або синтетичного (напівсинтетичного) походження, які за морфо-хімічним складом мають спорідненість з опіатними рецепторами, що знаходяться в центральній нервовій системі.

Взаємодіючі із рецепторами, опіоїди забезпечують певну психовегетативну дію:

– зниження порогу больової чутливості;

– емоційні відчуття, переважно позитивні;

– сонливість і деякі типові вегетативні  реакції,  як от  збудження центру блукаючого нерву та блювотного центру;

– пригнічення кишкової перистальтики, зниження основного обміну та температури тіла.

 

Що таке передозування опіоїдами?

Передозування опіоїдами означає погіршення фізичного та психічного здоров'я, що становить пряму та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людини та виникає внаслідок використання опіоїдів.

Ознаки передозування опіоїдами:

  • ускладнене/пригнічене дихання (дихання менш як 10 – 12 вдихів за хвилину) або зупинка дихання;
  • ослаблення або зникнення пульсу;
  • зниження рівня або втрата свідомості;
  • суттєве звуження очної зіниці (діаметр менш як 2 мм);

 

Хто має право надавати допомогу при передозуванні опіоїдами:

Надавати домедичну допомогу людині у невідкладному стані зобов’язані:

  • рятувальники аварійно-рятувальних служб
  • працівники державної пожежної охорони
  • поліцейські
  • фармацевтичні працівники
  • провідники пасажирських вагонів
  • бортпровідники та інші особи, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками мають навички надання домедичної допомоги
  • члени сімей потерпілих
  • соціальні працівники особи, які стали свідками передозування опіоїдами або його наслідків

 

Надання домедичної допомоги при передозуванні опіоїдами за  алгоритмом:

  • Необхідно переконатися, що вам і потерпілому нічого не загрожує.
  • Оглянути потерпілого і визначити, чи він притомний.
  • Викликати бригаду екстреної медичної допомоги.
  • Зафіксувати потерпілого у стабільному положенні (за потреби).
  • Якщо потерпілий непритомний, забезпечити прохідність верхніх дихальних шляхів.
  • Якщо у потерпілого судоми, порушене дихання чи нудота, необхідно повернути його на бік і очистити дихальні шляхи від блювотних мас або сторонніх тіл.
  • Перевірити дихання потерпілого за допомогою прийому «чути, бачити, відчувати» протягом 10 секунд.
  • Якщо виникли сумніви щодо наявності дихання, починайте серцево-легеневу реанімацію. Дізнайтеся, чи належить потерпілий до осіб із підвищеним ризиком передозування опіоїдами.

Уточніть, якщо це можливо, що саме та в якій кількості приймав потерпілий.      

Установіть, чи є у потерпілого ознаки передозування опіоїдами.

 

 Особами з підвищеним ризиком передозування опіоїдами є:

  • особи, які залежні від опіоїдів чи мають знижену толерантність;
  • особи, які застосовують опіоїди за призначенням;
  • особи, які застосовують опіоїди в комбінації зі снодійними та седативними речовинами;
  • особи, які застосовують опіоїди та мають тяжкі захворювання;
  • особи, які вживають наркотичні засоби шляхом ін’єкцій;
  • особи, які спільно проживають із залежними від опіоїдів;

 

  • Якщо виявили ознаки передозування в особи з підвищеним ризиком передозування опіоїдами, застосуйте антидот (налоксон). Застосовувати антидот (налоксон) може лише особа, яка пройшла відповідне навчання, та за умови, якщо антидот (налоксон) входить до складу аптечки.
  • Інтраназальна форма — 2 мг в носову порожнину (розпилити 1 мл антидоту (налоксону) у дозі 1 мг/мл у кожну ніздрю носа).

Зауважте! Якщо допомогу надає особа без медичної освіти, оптимальний метод введення антидоту (налоксону) — інтраназальний — розпилення на слизову оболонку порожнини носа без порушення цілісності шкірних покривів.

Продовжуйте серцево-легеневу реанімацію після введення антидоту до відновлення самостійного дихання або прибуття бригади екстреної медичної допомоги.

Якщо дихання та свідомість не відновилися протягом 5 хв, повторно введіть антидот (налоксон). Постійно наглядайте за потерпілим до приїзду бригади екстреної медичної допомоги.

 

Згідно зі статистичними даними, наркотичні засоби діти починають вживати з 11-12 років.

Батьки! Звертайте увагу на стан своєї дитини. Приділяйте якомога більше часу для спілкування з дітьми. Бережіть своїх нащадків – вони наше майбутнє!

Коли дитина потребує вашої уваги, звертається до вас з проханням поспілкуватися, залиште свої справи, приділіть свій час  дитині, бо можливо це дуже важлива новина, яку ви повинні знати.


Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали: читайте новини медицини та купуйте медтехніку за оптовими цінами!

Даний матеріал публікується на умовах реклами. Відповідальність за достовірність змісту несуть автори матеріалів.

Матеріал надано:

Для публикации на сайте введите имя и email
Залишилось символів - 1000

Коментарі